W czym możemy ci pomóc?

Klasy 1b i 2b w międzynarodowej inicjatywie pn. SIMPAL

🎉Z radością informujemy, że klasa 1b i 2b została zakwalifikowana do udziału w międzynarodowej inicjatywie pn. SIMPAL.

SIMPAL (Sport, Integration and Mental health through Physically Active Learning) to innowacyjny projekt, który ma na celu ułatwienie nauczycielom integracji uczniów ukraińskich i polskich, uczących się w jednej klasie oraz wsparcie ich dobrostanu psychicznego, poprzez wspólne działania oparte na ruchu.🤸‍♀️📚

Kluczowym elementem projektu jest wykorzystanie ruchu i zabawy jako uniwersalnego języka i narzędzi wspierających integrację, rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny uczniów.

Ludzie komunikują się w siedmiu tysiącach języków, ale ruch ciała jest jedynym językiem, którym posługują się wszystkie dzieci na całym Świecie. Istnieje również coraz więcej dowodów na to, że aktywność fizyczna i sport mają pozytywny wpływ na młodych migrantów. Szeroko rozumiana aktywność fizyczna ma bezpośredni związek ze wzrostem poczucia przynależności przez młodych uchodźców.

Bez wątpienia, ponieważ aktywność fizyczna nie tylko zapewnia prawidłowy rozwój dzieci i zwiększa efektywność nauki, ale także odstresowuje, wprawia w dobry nastrój i daje poczucie wspólnoty, nie tylko wśród osób ze środowisk imigranckich.

Dlatego wzięliśmy udział w rekrutacji do projektu, w którym będziemy wykorzystywać aktywność fizyczną, jako narzędzie służące integracji językowo-kulturowej.

Jakie korzyści może przynieść dzieciom udział w projekcie?

  • RUCH I DOBRA ZABAWA

Aktywności ruchowe, osadzone w atrakcyjnej fabule, nie tylko dostarczają dzieciom cennych treści edukacyjnych, ale także radości.

  • LEPSZA INTEGRACJA Z RÓWIEŚNIKAMI Zabawy ruchowe wzmacniają więzi między dziećmi, co wpływa na lepszą atmosferę w grupie. Jest to ważne zarówno dla dzieci z Ukrainy, jak i uczniów polskich, pomagając im szybciej odnaleźć się w nowym środowisku.

  • POPRAWA SAMOPOCZUCIA I DOBROSTANU Więcej okazji do ruchu i wspólnej zabawy z kolegami i koleżankami z klasy sprzyja nie tylko rozwojowi fizycznemu, ale także psychicznemu dzieci.

  • POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA I PRZYNALEŻNOŚCI

Budowanie więzi z rówieśnikami i nauczycielem pomaga uczniom poczuć się częścią społeczności.

Wkrótce podzielimy się z Wami relacjami z realizacji projektu.

Do usłyszenia!

Beata Miąsko

Maria Sieńko

Skip to content