Z życia klas IV-VIII

Spotkanie Wielkanocne w klasie 7a

Piękną tradycją naszej klasy 7A są świąteczne spotkania klasowe – wigilijne i wielkanocne, dlatego po raz kolejny tuż przed wiosenną przerwą uczniowie spotkali się przy świątecznym stole i wzajemnie składali sobie najlepsze życzenia. Ku uciesze wszystkich był też niespodziewany moment zbliżającego się tradycyjnego śmigusa dyngusa.

Życzymy Wszystkim Świąt Wielkanocnych pełnych spokoju, radości, szczęścia i rodzinnego ciepła.

Spotkanie Wielkanocne w klasie 4a

Spotkanie Wielkanocne w klasie 4a, wspólny poczęstunek, cracking eggs – gra w rozbijanie ugotowanych jajek, egg hunt- polowanie na czekoladowe jajka.

Wesołych Świąt Wielkanocnych życzą uczniowie klasy 4a oraz wychowawczyni klasy.

Spotkanie z Panem Markiem Węgrzynem

W dniu 13 marca, klasy 8b i 8c miały okazję wysłuchać wykładu pana Marka Węgrzyna z IPN o historii getta żydowskiego w Krakowie. Spotkanie to – żywa lekcja historii przybliżyło uczniom, jakże krwawe i trudne dzieje krakowskich Żydów oraz eksterminację tego narodu w obozie zagłady Auschwitz – Birkenau. 

Nauczanie przez działanie

Geografia – klasa 5
Krajobrazy Polski: wysokogórski (Tatry), wyżynny (Wyżyna Krakowsko-Częstochowska), nizinny (Nizina Mazowiecka), pojezierny (Pojezierze Mazurskie), nadmorski (Pobrzeże Słowińskie), wielkomiejski (Warszawa), miejsko-przemysłowy (Wyżyna Śląska), rolniczy (Wyżyna Lubelska) – to zagadnienia z podstawy programowej.
W ramach podsumowania wiadomości z działu: Krajobrazy Polski, uczniowie klas piątych wykonali wspaniałe projekty. Co prawda, prace nie zastąpiły sprawdzianu, ale z pewnością w znacznym stopniu ułatwiły zmagania z zadaniami testowymi.
Efekty prac – imponujące!

Dzień Języka Ojczystego

„A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają”
 

W miniony piątek w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji uczniowie ZSP nr 11 w Krakowie przebrali się za bohaterów książek. Ponadto uczniowie z klas 4-8 wzięli udział w II Szkolnym Dyktandzie. Zwycięzców poznamy w najbliższym czasie. Wszystkim zaangażowanym bardzo dziękujemy 😉

Krakowska Akademia Klimatu

Zmiany klimatyczne już od lat odczuwane są w każdym kraju na wszystkich kontynentach, dlatego, tak ważne jest, aby starać się redukować je do minimum. 

29 lutego w Nowohuckim Centrum Kultury uczniowie klasy 7A i 7C uczestniczyli w pierwszym spotkaniu edukacyjno – kulturalnym 5. edycji Krakowskiej Akademii Klimatu.

Ten projekt edukacyjny łączy wiedzę na temat ochrony środowiska z pokazami filmowymi najlepszych filmów ekologicznych ostatnich lat.

W programie spotkania znalazły się m.in.:pokazy filmów krótkometrażowych nt. wody i kryzysu wodnego oraz filmu „ANIMAL”, dyskusja z ekspertami, twórcami filmów, ekspertami ONZ oraz przedstawicielami Miasta Krakowa odpowiedzialnymi za politykę zrównoważonego rozwoju oraz quiz interaktywny.

O tym jak cenna jest woda i co robić każdego dnia aby jej nie zabrakło, opowiadał ekspert do spraw wody.

Wydarzenie ma na celu zwiększenie świadomości klimatycznej.

Wszystkim uczestnikom serwowano dobrą wodę, oczywiście prosto z kranu. Niespodzianką dla każdego był tradycyjny krakowski obwarzanek.

Żywa lekcja przyrody

 

„Żywa lekcja przyrody” w klasie 4d oraz w klasach szóstych . Na tej niezwykłej lekcji mogliśmy podziwiać przeróżne, niespotykane okazy takie jak: 
kameleon, pyton, agama, salamandra tygrysia, żółw lamparci, rzekotka i wiele innych🐢🐍🦎Nasi uczniowie wykazali się odwagą i ciekawością. Dziękujemy Panu Danielowi z Zooventura  za ten niesamowity pokaz  i pogłębienie wiedzy uczniów na  temat gadów i płazów 🐍

Wizyta OSP w 5b – bezpieczeństwo na feriach

31 stycznia klasa 5b gościła na lekcji wychowawczej  strażaków z Ochotniczej Straży Pożarnej Wieliczka. Panowie zrobili wielkie wrażenie opowiadając o tym kto może zostać strażakiem oraz o zadaniach OSP. W drugiej części spotkania poruszono kwestie bezpieczeństwa na feriach i ryzyka związanego ze sportami zimowymi, wchodzeniem na zamarznięte (z pozoru!) jeziora i rzeki. Pamiętajcie! Narty tylko w kasku na głowie a na zamarznięte akweny wodne nie wchodzimy w ogóle bo nie znamy
grubości lodu, nie wiemy czy nas utrzyma. Uczniowie przypomnieli siebie też numery telefonów alarmowych, wiemy już jak wezwać pomoc. Największe wrażenie zrobiła prezentacja sprzętu strażackiego i możliwość jego przymierzenia. Sami zobaczcie! 🙂 

Światowy Dzień Składanki i Łamigłówki

Z okazji Światowego Dnia Składanki i Łamigłówki, który przypada 29 stycznia,  uczniowie klas IV-VIII chętnie podeszli do wyzwania, jakim było rozwiązanie łamigłówek, które mogli znaleźć w różnych miejscach w szkole. 

Podsumowanie realizacji projektu MŁODE GŁOWY w klasie 7A

Uczniowie klasy 7A zakończyli przewidziany na I półrocze r. szk. 2023/2024 cykl lekcji w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego MŁODE GŁOWY. Zainicjowany przez Fundację UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej projekt ma na celu rozwijanie u młodych ludzi poczucia sprawczości, wzmocnienie u nich poczucia własnej wartości oraz zachęcenie ich do korzystania z pomocy.

Przez ostatnie cztery miesiące podczas zajęć z wychowawcą obserwowano u uczniów i  uczennic proces rozwijania umiejętności związanych z czuciem, nazywaniem i sprawdzaniem, jakie to dla nich jest w obszarze emocji, potrzeb i granic.

Podczas czwartego spotkania przyszedł czas, aby młodzi ludzie nauczyli się, jak w sytuacji kryzysu formułować komunikat do osoby dorosłej wtedy, gdy poczują, że potrzebują wsparcia. Wypracowane materiały, komiksy, karty pracy, pomysły zostały zgromadzone w indywidualnych teczkach „GODZINA DLA MŁODYCH GŁÓW”.

Program będzie kontynuowany w II półroczu.

 

SPOTKANIE ŚWIĄTECZNE W KLASIE 7A

Dziękujemy WSZYSTKIM GOŚCIOM za przybycie, za wspólny barszczyk, za kolędę, za życzenia.

Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wszystkiego najlepszego na Nowy Rok!

4c ubiera choinkę

3 … 2 … 1 … zaczynamy odliczanie do Świąt Bożego Narodzenia! Tradycyjnie, jak co roku, na parterze w budynku głównym stanęła żywa choinka. Uczniowie klasy 4c  stworzyli  magiczną  atmosferę  ubierając świąteczne drzewko.

Klasa 4B i 4D  w Teatrze Współczesnym

W dniu 27 listopada klasy 4 B i 4 D odwiedziły Teatr Współczesny w Krakowie przy ul. Starowiślnej, gdzie uczniowie obejrzeli Spektakl dla dzieci pt. „Dzika fizyka”. Akcja sztuki dzieje się w  laboratorium Marii Skłodowskiej- Curie. Polska noblistka wraz ze swoim mężem- Piotrem Curie, przybliżyła najmłodszym wspaniały świat fizyki i chemii.

Spektakl „Dzika fizyka” to wesoła strona nauki, dostosowana do najmłodszych tak, by zachęcić ich poznawania tego co dookoła. Forma spektaklu jest barwna i przystępna tak, by jak najlepiej trafić do uczniów.

Po spektaklu odbyliśmy spacer po centrum Krakowa.

Poznaj region – wycieczka edukacyjna 7A i 7C

1 grudnia klasy dwie klasy siódme odbyły wycieczkę edukacyjną organizowaną w ramach projektu pn. „Poznaj region” realizowanego przez  Małopolską Organizację Turystyczną. Celem wyjazdów jest rozwój kulturalny dzieci i młodzieży m. in. poprzez muzykę.

W programie wycieczki znalazły się następujące punkty:

– Opera Krakowska – musical Kopernik, przybliżające postać największego i najsłynniejszego polskiego uczonego, jego życiorys, pełny obraz dokonań i godną człowieka renesansu wszechstronność.

– Renesansowy Kraków – Spacer Drogą Królewską z przewodnikiem.

– Obiad w restauracji w samym centrum Krakowa.

 

PROFILE GLEBOWE – PROPOZYCJE PROJEKTÓW UCZNIÓW KLAS SIÓDMYCH

Gleba – to cienka, zewnętrzna warstwa pokrywająca niemal całą powierzchnię kuli ziemskiej. Ukształtowana została w wyniku procesów glebotwórczych ze zwietrzeliny skalnej w wyniku wietrzenia czyli długotrwałego oddziaływania wody, powietrza, zmiennej temperatur i mikroorganizmów. Po omówieniu treści programowych dotyczących rodzajów gleb w Polsce, uczniowie wykonali podczas lekcji geografii profile glebowe, czyli jej pionowe przekroje.

W tym celu wykorzystali różne produkty znalezione w kuchni czy w ogrodzie, lesie. Ważne były przezroczyste naczynia, aby zobaczyć poszczególne poziomy. Efekty pracy grupowej lub indywidualnej można oglądać na szkolnej wystawie. Gratulacje dla siódmoklasistów za pomysłowość, kreatywność i rzetelną współpracę.

 

Jesienny Turniej Piłki Siatkowej

Dnia 20.11.23r. reprezentacja szkoły z klas VII i VII, chłopców i dziewcząt, wzięła udział w Jesiennym Turnieju Piłki Siatkowej, organizowanym przez Straż Miejską Miasta Kraków. Był to ich pierwszy  występ w takim składzie. Po jednej porażce i jednej wygranej walczyli z SP 95 o wejście do dalszej fazy rozgrywek. Niestety ulegli w tie-breaku po dramatycznej walce o każdy punkt.

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Z okazji XIII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia uczniowie klas 4-8 przygotowali plakaty i lapbooki, które pojawiły się na szkolnych korytarzach oraz serduszka z przykładami z tabliczki mnożenia do wręczenia uczniom klas 3. Na lekcjach matematyki mieli też okazję sprawdzić się, pisząc egzamin ze znajomości tabliczki mnożenia – zdecydowana większość poradziła sobie z nim bezbłędnie.

 

ŚRÓDZIEMIE TOLKIENA – projekt klasy 6b

Kreatywność uczniów jest wielka. Nie trzeba oczekiwać, że potrzebne pomoce dydaktyczne nagle spadną z nieba. Można  wyjść poza gotowe propozycje wydawnictw. Klasa 6b przygotowała projekt, który pozwoli lepiej zanalizować lekturę pt. : ” Hobbit, czyli tam i z powrotem”.Na kolejnych zdjęciach: dom hobbita,  Samotna Góra, pałac elfów, atak wargów i…. myśl przewodnia wszystkich części lektury- oko Saurona.
W tle zadowoleni wykonawcy.
 

Klasy siódme na spektaklu
„Ballady i Romanse”

17 października b.r. klasy siódme obejrzały spektakl „Ballady i Romanse” w Nowohuckim Centrum Kultury.

Ludowe wystawienie „Ballad i Romansów”, to unikatowe połączenie planu lalki i formy z planem żywym przejawiającym się w muzyce ludowej, tańcu oraz białym śpiewie. W inscenizacji dzieła Mickiewicza artyści położyli szczególny nacisk na wyeksponowanie romantycznego światopoglądu – odwołali się do folkloru, dawnych wierzeń, tajemniczości, fantastyki oraz umiłowania natury, a poprzez sięganie do dawnych ludowych pieśni, spektakl jeszcze głębiej nawiązywał do obszarów zainteresowań epoki romantyzmu.

W tym pełnym emocji przedstawieniu wzięło udział łącznie 9 osób – aktorów oraz członków chóru, ilustrujących swym śpiewem przedstawienie na żywo.

BRESLAW – WROCŁAW – STOLICA DOLNEGO ŚLĄSKA

wycieczka dwudniowa (7A, 7C i 9 uczniów 7B)

To były wspaniałe dwa dni w stolicy Dolnego Śląska. Piękna architektura, urocze zaułki, zielone skwery, tajemnicze miejsca, wyspy, mosty, kładki i wielka rzeka Odra potwierdzają opinię, że Wrocław to jeden z najpiękniejszych ośrodków miejskich w Polsce. Panorama Racławicka, Stare Miasto z kolorowymi kamienicami, późnogotycki Ratusz, Plac Solny z targiem kwiatowym, Stare Jatki z pracowniami najlepszych wrocławskich artystów, wrocławskie krasnale oraz najstarsza część Wrocławia – Ostrów Tumski z Katedrą i mostem „miłości”  oraz spacer przy fontannach na Pergoli – to wszystko, co zobaczyliśmy w pierwszym dniu.

Drugi dzień to ZOO Wrocław – zwiedzanie najstarszego i największego ogrodu zoologicznego w Polsce.

Mieliśmy szczęście, ponieważ natrafiliśmy na 9. rocznicę otwarcia największej atrakcji ZOO – AFRYKARIUM, jedynego na świecie oceanarium poświęconego jedynie faunie Czarnego Lądu. Z tej okazji czekały na nas atrakcje: gadżety i poczęstunek w Afrykarium.

Kolejny punkt programu wycieczki to HYDROPOLIS, jedyne w Polsce multimedialne  centrum wiedzy o wodzie.

W drodze powrotnej, w autokarze przewodnik, pani Katarzyna sprawdziła przekazywane wiadomości. Quiz wiedzy z nagrodami obejmował 14 pytań z zakresu geografii, historii, kultury. Z odpowiedziami na niełatwe pytania świetnie poradzili sobie przedstawiciele klas: 7A – Michał, 7B – Makhail, 7C – Robert. Chłopcy! Brawa za odwagę udziału w konkursie i gratulacje za wiedzę!

Wycieczka bardzo udana, nocleg w pięknym Hotelu Jasek Premium dopełnił naszą radość. Szkoda, że tak krótko trwała.

Nauczycielom – p. Edycie L. i p. pedagog Magdalenie F., dziękujemy za udział w wycieczce, za nieustające poczucie humoru a przede wszystkim za opiekę nad naszymi uczniami.

Biuro Podróży – KROCZEK!  – dziękujemy za profesjonalizm, atmosferę i za wspólną przygodę we Wrocławiu.

Pozdrawiamy kierowcę autokaru, p. PAWŁA!

Wychowawcy klasy 7A i 7C

 

Wyjście do teatru klasy 4a i 4c

W dniu 19 października klasy 4a i 4c oglądały spektakl teatralny pt. „Dzika Fizyka” w Teatrze Współczesnym w Krakowie. Uczniowie”odwiedzili” laboratorium Marii Skłodowskiej- Curie! Podczas wesołej i zwariowanej lekcji, aktorzy przybliżyli najmłodszym wspaniały świat fizyki i chemii. Nasza para naukowców  opowiedziała (czasem też śpiewająco) i przeprowadziła różne eksperymenty, którymi udaje się im opisywać otaczający nas świat. „Dzika fizyka” to wesoła strona nauki, dostosowana do najmłodszych tak, by zachęcić ich poznawania tego co dookoła. Spektakl był barwny i przystępny tak, by jak najlepiej trafić do młodszych uczniów, okraszony był sporą dawką humoru i zabawy. Uczniowie aktywnie brali udział w spektaklu, wchodzili w interakcje z aktorami,brali udział w prowadzeniu eksperymentu.

 

Klasa 4b i 4c na wycieczce w Niepołomicach

Klasy 4b i 4c  wybrały się na wspólną wycieczkę do Niepołomic. Odwiedziły jedyne w Polsce Muzeum Fonografii. Uczniowie mieli okazję zapoznać się z historią wspaniałej dziedziny jaką jest fonografia. Przechodząc przez kolejne pomieszczenia mogli zobaczyć  urządzenia do odtwarzania dźwięku z minionych epok. Dopełnieniem wizyty była wystawa interaktywna „Autostrada dźwięku”, podczas zwiedzania której uczniowie mogli  posłuchać jak działa ludzkie ucho, co to jest dudnienie, rezonans akustyczny lub czy można malować dźwiękiem. Dodatkową atrakcją dla czwartoklasistów  była projekcja filmu „O psie, który jeździł koleją” w kinie Ważka, które znajduje się w budynku Muzeum Fonografii.

Dzień sportu w klasach 5-6.

Stolica Niemiec jest wyjątkowo atrakcyjnym miastem o każdej porze roku.

W ostatnich dniach maja uczniowie klas szóstych, siódmych oraz ósmych wzięli udział w długo oczekiwanej wycieczce do Berlina. Był to nasz pierwszy wyjazd zagraniczny od czasów pandemii. W stolicy Niemiec mieliśmy okazję zwiedzić między innymi: Gedaechtniskirche – kościół Pamięci Cesarza Wilhelma, Kurfuerstendamm z  eleganckimi sklepami, kinami i kawiarniami,  Bramę Brandenburską, Reichstag – siedzibę  parlamentu niemieckiego, budynki uniwersyteckie,  Checkpoint Charlie – dawne przejście graniczne pomiędzy NRD a Berlinem Zachodnim. Obejrzeliśmy również East Side Gallery,  najdłuższa galerię zlokalizowaną pod chmurką, którą tworzy 101 wielkoformatowych obrazów pokrywających ponad 1,3 km pozostałości muru berlińskiego. Podziwialiśmy  niezwykłą panoramę miasta z 368 – metrowej  wieży telewizyjnej oraz imponujące zbiory  Pergamon Muzeum oraz Neues Muzeum.

Podczas pobytu w stolicy naszych zachodnich sąsiadów  mogliśmy poznać historię, kulturę, zwyczaje oraz kuchnię niemiecką.

Trudy dwóch nocy spędzonych w autokarze, w pełni wynagrodziły nam chwile pełne wrażeń w towarzystwie kolegów i koleżanek oraz wyjątkowo piękna pogoda.

Być może rok szkolny 2023/2024 będzie rokiem, w którym poznamy kolejne, wspaniałe miejsce w Europie?

#SprzątamyDlaPolski, Zielona Szkoła

W dniach od 24 do 28 kwietnia 2023 uczniowie klas: 6A i 6C przebywali na zielonej szkole w Górskim Ośrodku Szkolno – Wypoczynkowym „Pod Durbaszką” w ramach programu „Złap oddech w górach” – pocovidowe zielone szkoły.

Jednym z punktów programu było przystąpienie do ogólnopolskiej akcji sprzątania terenów zielonych organizowanej przez Fundację Sprzątamy Dla Polski, która została objęta honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego oraz m.in. Ministra Edukacji i Nauki.

Oprócz wypoczynku, różnych form aktywności, warsztatów, odbyło się również owocne sprzątanie dla Polski.

W ramach wydarzenia uczniowie wraz z opiekunami posprzątali fragment Małych Pienin, szczególnie tereny wokół schroniska.

Celem akcji jest troska o środowisko naturalne oraz kształtowanie postawy odpowiedzialności za wspólne dobro.

Wychowawcy klasy 6A i 6C

Kim jest Ziemianin? – warsztaty ekologiczne

 

Czy to mieszkaniec Ziemi czy tajemniczy przybysz z kosmosu, który dopiero Ziemię poznaje? Czy Ziemianinem jest każdy z nas czy tylko ci, którzy mają kawałek Ziemi i mogą coś na niej zasadzić?

Czy każdy Ziemianin dba o Ziemię?

A czy dba o tę Ziemię pod swoimi stopami, o swoje najbliższe otoczenie o współ-mieszkańców, współ-ziemian?

Na takie (trudne!) pytania próbowali odpowiedzieć uczniowie  w ramach obchodów Dnia Ziemi 2023 pod hasłem „Bądź dobrym Ziemianinem!”.

W dniach 20 i 21 kwietnia na lekcjach przyrody i geografii z uczniami klas: 6A, 5B, 5D, 5C oraz 6D  spotkała się  kierownik Domu Kultury SM „Nowy Bieżanów”, p. Jadwiga M.

Pani Jadwigo, dziękujemy za ciekawe, atrakcyjne, żywiołowe i nieodpłatne warsztaty!

To była duża porcja wiedzy ekologicznej.

nauczyciel przyrody, geografii

#DZIEŃ ZIEMI

Z własnych obserwacji i doświadczeń doskonale wiemy, że powierzchnia Ziemi nie jest równa. Obniżenia i wzniesienia występujące w terenie to formy terenu.

Formy wypukłe  i wklęsłe zauważają uczniowie klas czwartych, którzy  na lekcjach przyrody, wykonali modele pagórków i dolin rzecznych.

Brawa za pomysłowość i wprowadzenie elementów wody w miejscach dolin rzecznych!

DZIEŃ ZIEMI

„OD GÓR DO MORZA”  – KRAJOBRAZY POLSKI

Geografia – Uczniowie klas piątych na podsumowanie działu „Krajobrazy Polski” wykonali niezwykłe makiety przedstawiające wybrane krainy geograficzne Polski.

Brawa dla uczniów za pomysły! Rodzicom dziękujemy za czuwanie nad bezpieczeństwem przy wykonaniu części prac.

Projekty cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczniów i pracowników.

Dla młodszych klas stanowią bezpośrednie pomoce dydaktyczne.

Przygotowaną przez wolontariuszy z SKW wystawę oglądają całe klasy.

Projekty dostrzegła też kierownik Domu Kultury SM „Nowy Bieżanów”, p. Jadwiga Marchwica, zamieszczając post na stronie Fb DK.

Wśród zaprezentowanych pracy można dostrzec:

– krajobraz wysokogórski Tatr i Podhala (np.: Giewont, skocznia narciarska ze skoczkiem, piętra roślinności w Tatrach, Morskie Oko, krajobraz wysokogórski z autentycznym potokiem, wodospadem),

– Wyżyna Krakowsko – Częstochowska (kras powierzchniowy i kras podziemny, jaskinie z pięknymi stalaktytami, stalagmitami i stalagnatami; ostańce np. Maczuga Herkulesa);

– Pojezierze Mazurskie –  (jeziora, formy aktywnego wypoczynku);

– Wybrzeże Słowińskie: (bryza dzienna i bryza nocna; miasta i miejscowości wypoczynkowe, folklor słowiński;

– Krajobraz miejsko -przemysłowy Wyżyny Śląskiej (kopalnie);

– Wyżyna Lubelska – zagłębie rolnicze (wąwóz lessowy, żyzne gleby,  główne uprawy, miasta);

– krajobraz wielkiego miasta – WARSZAWA  (m. in. Stadion Narodowy), Pałac Kultury i Nauki, ministerstwa, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Powstania Warszawskiego  i inne.).

PIĘKNA TA NASZA POLSKA!

14 kwietnia w naszej szkole był obchodzony Dzień Zdrowia. W tym dniu  uczniowie naszej szkoły wzięli udział  w zajęciach udzielania pierwszej pomocy pod okiem Lek. Daniela Płomińskiego , grach, zabawach i konkursach zorganizowanych przez Centrum  Medyczne „Ortho- Plus” pod okiem fizjoterapeutki Joanny Piwowarskiej oraz koordynatorki sklepu  Anny Kowalskiej. Każda  chętna osoba mogła skorzystać ze specjalistycznej wagi do pomiaru masy ciała z uwzględnieniem tkanki tłuszczowej, mięśni, kości i pomiaru wody w organizmie .

Fundacja ” Pójdźmy w las” przygotowała dla naszych szkolnych uczniów  ścieżką sensoryczną gdzie odkrywaliśmy świat za pomocą zmysłu  dotyku, oraz poznawaliśmy świat zwierząt w lesie.

Na zakończenie wszystkie klasy układały puzzle  -szkielet ludzki, gdzie  nadawały imiona swoim nowym  klasowym  kolegom.

 Dziękujemy Centrum  Medyczne „Ortho- Plus”, Pani Joannie Piwowarskiej, Annie Kowalskiej,  Panu Lekarzowi Danielowi Płomińskiemu , Fundacji „Pójdźmy w las” oraz Uczniom  za tak wspaniały dzień pełen aktywności edukacyjnych wspierających zdrowie.

Spotkanie świąteczne w klasie 6a.

Do brzuszków, gotowi, START! Uczniowie z klasy 8f mieli okazję na lekcjach informatyki zbudować i zaprogramować trenera, który pokazuje, jak prawidłowo wykonać brzuszki. Zobaczcie efekty ich pracy.

Uczniowie klasy 8b na lekcji informatyki mieli okazję zamienić się w budowniczych i programistów. Zbudowane przez nich roboty wykonywały polecenia i sprawiły im wiele radości. Uczniowie z dumą prezentują efekty swojej pracy.

Uczniowie klasy 7b w końcu doczekali się lekcji z klockami lego 🙂 Konstruowanie i programowanie robotów zarówno chłopakom jak i dziewczynom sprawiło dużo radości. Niektórym udało się również podrasować swoje machiny. Zobaczcie efekty ich pracy.

Uczniowie klasy 6c na lekcji informatyki mieli okazję pracować z klockami lego. Najpierw zbudowali i zaprogramowali robota, który  „skakał”, a potem ulepszali go wg własnego pomysłu. Wykazali się dużą kreatywnością. Zobaczcie efekty ich pracy.

Paryż i Londyn były tematem wspólnych lekcji geografii oraz języka angielskiego w klasie 6a. Pani Małgorzata Fyda we współpracy z p. Dominiką  Pardelą oraz wolontariuszami Dashą, Florianem oraz Firasem przygotowali  zajęcia na temat tych dwóch metropolii europejskich. Uczniowie poznali najciekawsze zabytki obu stolic, wykonali  prace plastyczne na temat nowoczesnej  dzielnicy Paryża, La Défense, wzięli udział w quizie interaktywnym. Poszerzyli nie tylko wiedzę dotyczącą Paryża i Londynu, ale również zasób słownictwa z języka angielskiego.

Reprezentanci  klasy 8a,  8b, 8d oraz 8e wzięli udział w Międzyszkolnym Konkursie Języka Angielskiego organizowanym przez Zespół Szkół Ogólnokształcących nr  7 w Krakowie.  Test konkursowy,  oprócz zdań sprawdzających znajomość  języka angielskiego, zawierał zagadnienia związane z kulturą krajów anglosaskich.

16 marca odbyła się kulinarno – językowa lekcja języka angielskiego w klasie 6a. Uczniowie przedstawili przepisy na tradycyjne polskie dania: pierogi, krokiety z barszczykiem, gołąbki, rosół, żurek. Nie zabrakło również słodkości: sernika i szarlotki. Prezentacja przepisów połączona była z degustacją potraw przyniesionych przez uczniów. Dasha, Firas i Florian mieli okazję nie tylko dowiedzieć się, jak przygotowuje się polskie dania, ale również przekonać się, jak smakują.

Międzynarodowy Dzień Teatru
 27 marca br. obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Teatru. Z tej okazji uczniowie naszej szkoły zaprezentowali stroje teatralne i makijaż sceniczny. Serce włożone w przygotowanie kostiumów zdecydowało o sukcesie. Występ został nagrodzony gromkimi brawami.

Gratulują nauczyciele języka polskiego!

7 marca gościliśmy w naszej szkole pana Marka Węgrzyna z krakowskiego oddziału IPN, który poprowadził zajęcia w klasach ósmych: 8a, 8b i 8d dotyczące holokaustu. Przed nami, bo pod koniec marca wycieczka do Muzeum Auschwitz-Birkenau i spotkanie z panem Wegrzynem i jego opowieści o krakowskich Żydach i prześladowaniach jakich doświadczyli by ostatecznie zostać wywiezieni do obozu zagłady uświadomiły wszytskim jakie tragiczne konsekwencje miała dla Żydów nazistowska ideologia.

20 marca odbyła sie żywa  lekcja przyrody. Uczniowie klas 6 w ramach utrwalenia wiedzy na temat płazów i gadów podziwiała z bliska niespotykane  okazy. Bezpośrednie spotkanie z Agamą Brodatą, Kameleonem Lamparcim, Pytonem Tygrysim , Rzekotką australijską wywołała wiele emocji i ogromną fascynacje.

Juszkiewicz Tomasz
W dniu 10.03.2023 r. uczeń klasy 5B – Tomasz Juszkiewicz reprezentował szkołę podczas występu w Krakowskiej Filharmonii. Na koncercie z cyklu „Dzieci dzieciom”, Tomek zagrał na akordeonie utwór „Od nocy do nocy” z filmu „Noce i dnie”. Tomasz jest też uczniem 5 klasy Zespołu Szkół Muzycznych w Wieliczce. Koncert podziwiały m. in. klasy 4A i 4C wraz z nauczycielami.
Gratulujemy Tomkowi pięknego występu.

Robotyka 8e

Uczniowie klasy 8e doczekali się zabawy w konstruktorów i programistów. To była świetna zabawa – szkoda, że lekcja tak szybko się skończyła.

Robotyka – 8d

Klocki lego i programowanie? Czemu nie! 🙂 Uczniowie klasy 8d spróbowali swoich sił w robotyce. Udało im się zaprogramować tańczącego trenera. Tak to można ćwiczyć 😉

Robotyka – 7a

Uczniowie klasy 7a na lekcji informatyki  budowali i programowali roboty. W efekcie powstały  bardzo ciekawe modele, z którymi uczniowie chętnie pozowali 🙂 Przekonajcie się sami.

Występ She Wolves podczas Dnia Otwartego szkoły.

Wycieczka do Wrotkarni – lekcja jazdy na wrotkaWycieczka klasy 5a i 5b do Wrotkarni oraz zwiedzanie interaktywnego Muzeum Gier Wideo.ch oraz zwiedzanie Interaktywnego Muzeum Gier Wideo

Uczniowie klasy 6a, 6b oraz 6c pod okiem Pani Magdy poznawali na lekcji biologii środowisko życia ryb oraz cechy budowy zewnętrznej umożliwiające rybom życie w wodzie. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem zgłębiali wiedzę: badając oraz biorąc pod lupę urokliwego pstrąga, nawet niektóre dostały swoje imiona.

Kim jest pszczelarz? Jak wygląda ul od wewnątrz? Jak nazywają się członkowie pszczelej rodziny?Jakie znaczenie mają pszczoły dla otaczającego nas świata? Dlaczego powinniśmy o nie dbać, jak kiedyś, a jak dziś pozyskuje się miód pszczeli…?
Odpowiedzi na te, oraz wiele innych pytań otrzymali nasi uczniowie z klas 5 b i 1 a, w czasie trwania warsztatów pszczelarskich. Warsztaty te zorganizowane zostały w ramach projektu „Ogród z klasą”. Na zakończenie każdy z nas, biorąc przykład z Kubusia Puchatka, mógł skosztować pszczelich wyrobów. „Co wolisz, miód czy marmoladę do chleba? – Puchatek był tak wzruszony, że powiedział: – Jedno i drugie. – I zaraz potem, żeby nie wydać się żarłokiem, dodał: – Ale po co jeszcze chleb, Króliku?”
U nas też był miodzik bez chlebka.

24 stycznia klasa 8b odwiedziła Centrum Nauki i Zmysłów WOMAI. Wizytę tam rozpoczęliśmy zwiedzeniem wystawy W stronę światła, która jest kolekcją różnych eksperymentów naukowych. Następnie przenieśliśmy się w świat osób niewidomych dzięki wystawie W stronę ciemności. Nasi niewidomi przewodnicy wprowadzili nas w całkowitą ciemność i pokazali z czym radzą sobie na co dzień. Była to też cenna lekcja empatii, która pokazała jak osobom niewidomym można pomóc. Tej wystawy nie można zobaczyć – ją trzeba poczuć. Polecamy wizytę w WOMAI, zachęcamy do odwiedzenia obydwu wystaw.

Skip to content