W czym możemy ci pomóc?

DBI 2025 czyli Dzień Bezpiecznego Internetu w klasach 4 w ramach przyrody

Cześć 1. 4a
Zasady kultury w Internecie- czyli savoir vivre
Uczniowie w ramach lekcji przyrody  w grupie pracowali i dyskutowali na temat zachowania i komunikacji w trakcie użytkowania Internetu. Stworzyli kodeks zachowania w sieci.

Cześć 2. 4b
Netykieta- słuchowisko
Uczniowie w ramach lekcji przyrody nagrali krótki słuchowisko na temat Netykiety, czyli zbioru zasad dotyczących dobrego, bezpiecznego zachowania w Internecie, niepisanych, ale przyjętych i przestrzeganych przez internautów zasad komunikowania się, m.in. na portalach społecznościowych. Netykieta przecież zakłada, że wszyscy użytkownicy Internetu traktują się z szacunkiem, jak członków jednej społeczności.
DBI 2025, czyli Dni Bezpiecznego Internetu w klasach 4 w ramach przyrody.

Cześć 3. 4c
Świat gier- za i przeciw.
Uczniowie w ramach lekcji przyrody dzielili się refleksjami na temat użytkowania gier internetowych. Każda grupa zauważyła plusy i minusy gier.
Gry komputerowe- pozytywy:
– mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dziecka.
– wpływają pozytywnie na : spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe, koordynację  ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.
Konsekwencje nadmiernego grania – negatywy: problemy z koncentracją uwagi,
zaniedbywanie nauki, rezygnacja z aktywności fizycznej, agresywność, nerwowość, drażliwość, odizolowanie się od realnego świata, rezygnacja z kontaktów z innymi ludźmi, zubożenie słownictwa, przyswajanie wulgaryzmów.

Cześć 4. 4d
Uczniowie w ramach lekcji przyrody dzielili się refleksjami na temat użytkowania Internetu. Wiedza zamieniona została na rymowanki o bezpiecznych zrachowaniach w sieci .

Cześć 5. 4e
Niebezpieczeństwa czyhające w Internecie oraz hasła związane z bezpieczeństwem w Internecie zostały ujęte w formie rozrywkowej krzyżówki.
Oto efekty prac w klasach 4 są prace plastyczne, film, słuchowisko.
Zapraszamy:

Skip to content