DZIEŃ ZIEMI 2025 – PARKI KIESZONKOWE – PROJEKTY UCZNIÓW
Uczniowie klas 7A, 7C i 7D podczas lekcji geografii otrzymali informacje o idei powstania i cechach tematycznych parków kieszonkowych w kontekście nasilających się procesów urbanizacji. Uczniom została przybliżona metoda projektu edukacyjnego oraz jej zalety w kontekście wymagań podstawy programowej z geografii.
Jak wyglądają? Zamieszczone są pergole, huśtawki, hamaki, rabaty kwiatowe, skrzynki na warzywa, zioła i łąki kwietne. Niektóre zawierają domki dla owadów, budki lęgowe dla ptaków, a także kompozycje drzewek i krzewów. Nie zabrakło również ławek, na których można usiąść i poczytać książkę, odbyć lekcję przyrody, geografii i inne, porozmawiać, pospacerować alejkami czy zwyczajnie odpocząć.
To była owocna współpraca w grupach. Nie żal było przeznaczyć kilku lekcji na wykonanie projektów.
Parki kieszonkowe powstają głównie na skutek aktywności i integracji mieszkańców, jako projekt budżetu obywatelskiego. Być może niektóre elementy uczniowskich parków staną się choć w części inspiracją naszego przyszkolnego ogrodu.