


Rok 2024/2025
W ramach Europejskiego Korpusu Solidarności gościmy w naszej szkole Annette i Giacomo, którzy biorą udział w projekcie „Dare to Act” (2024-1-PL01-ESC51-VTJ-0002009 36).
Hello, dzien dobry and hallo. My name is Etta and I’m from Germany. I’m looking forward to spending the next 10 months working as a volunteer in the School and Preschool Complex No. 11.
In my spare time, I love doing gymnastics and playing the guitar. I’m really interested in travelling as well as getting to know other cultures, especially learning about the traditional cuisine, as I love cooking.
After finishing high school, I was ready for something new before heading back to university to study again. I’ve always wanted to live abroad, so I felt really lucky when I got the chance to do something meaningful this year, here in Kraków.
I looked up different opportunities to volunteer and was really happy to find out about the amazing possibilities with ESC. This project really interested me, as I love working with children. It’s always lovely when they are having fun and making progress along the way. I’m really looking forward to these next ten months. Living in this beautiful city, learning a new language and about a new culture, and having completely new experiences.

Hi, I’m Giacomo, I’m 20 years old and I’m from Italy, specifically from a small city close to Milan, in the north of the country.
I chose to be part of this project because my dream is to become an elementary teacher and I think that this experience will teach me a lot about children and about this work. I always dreamt to live abroad and this project was perfect for my desires.
I really hope to be helpful and supportive to the school, contributing with my personality and my strengths, working on my weaknesses and always trying to be the best version of me.
I’m sure that this is going to be a life-changing experience and that I’ll be a very different person when I’ll be back in Italy at the end of my project, but I also hope to leave something beautiful to the teachers and the children of the school, by building important and honest human bonds.

Dzień Otwarty
Etta, Giacomo i Asma uczestniczyli w Dniu Otwartym, który odbył się w naszej szkole 5 marca. Przygotowali dla przyszłych pierwszoklasistów gry i zabawy w języku angielskim, a w ich przeprowadzeniu pomagali uczniowie klasy 5c.
Valentine`s Day
Z okazji Walentynek nasi wolontariusze, Etta oraz Giacomo, przygotowali lekcję kulturową. Opowiedzieli o fascynującej historii tego wyjątkowego dnia oraz przybliżyli postać świętego Walentego. Zapoznali również uczniów z bogatymi tradycjami, które na przestrzeni wielu lat stały się częścią Walentynek.
CIAO ITALIA!
Wolontariusz Giacomo przygotował niezwykle ciekawą prezentację na temat swojej ojczyzny. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się sporo na temat geografii, historii oraz kultury Włoch.
Europejski Dzień Języków Obcych
Z okazji Europejskiego Dnia Języków, który obchodzony jest w całej Europie 26 września, Etta i Giacomo przygotowali warsztaty językowo – kulturowe. Uczniowie mieli okazję obejrzeć ciekawą prezentację na temat różnorodności językowej na naszym kontynencie, dowiedzieli się które języki są najbardziej popularne w Europie, jakie mamy rodziny języków oraz w jaki sposób William Shakespeare przyczynił się do rozwoju angielszczyzny. W trakcie warsztatów uczniowie wykonywali również zadania związane z wyszukiwaniem słówek w różnych językach obcych.
Rok 2023/2024
„Be ECO-logical” nr projektu: 2021-1-PL01-ESC51-VTJ-000037521
W roku szkolnym 2022/2023 Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 11 bierze udział w projekcie Europejskiego Korpusu Solidarności pt. „Be ECO-logical” (nr projektu: 2021-1-PL01-ESC51-VTJ-000037521). Projekt zaczął się listopada 2022 roku, a zakończy się 30 września 2023. Udział w nim biorą wolontariusze z Francji, Tunezji, Włoch, Niemiec, Turcji, Belgii, Hiszpanii, Azerbejdżanu. Realizowany jest dzięki środkom finansowym otrzymanym na ten cel przez fundację Internationaler Bund Polska.
Zagraniczni wolontariusze pracują w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 11, w Samorządowym Przedszkolu nr 92, w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Giebułtowie oraz w biurze fundacji Internationaler Bund Polska. We wszystkich placówkach wspierają nauczycieli, ale przede wszystkim spędzają czas z dziećmi i młodzieżą, ucząc ich o różnorodności kulturowej, zachęcając do nauki języków obcych, pokazując nieformalne sposoby uczenia się o otaczającym świecie. Głównymi tematami projektu „Be ECO-logical” są ekologia i dawanie młodym ludziom szansy udziału w międzynarodowym projekcie.
W Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 11 w ramach projektu przez 6 miesięcy w roku szkolnym 2021/2022 pracował Aurelien z Francji, a od września goszczeni są: Florian z Niemiec, Firas z Tunezji, William z Włoch i Marie z Francji.
Europejski Dzień Języków Obcych
Z okazji Europejskiego Dnia Języków, który obchodzony jest w całej Europie 26 września, wolontariusze przygotowali warsztaty językowe. Uczniowie mieli okazję obejrzeć ciekawą prezentację na temat różnorodności językowej na naszym kontynencie, wykonali w grupach słowniczki obrazkowe oraz projekty na temat wybranych krajów.
Tortilla de patatas
Na początku listopada odbyło się w naszej szkole wydarzenie poświęcone kulturze hiszpańskiej – Festiwal Tortilla de patatas. Kilkanaście różnych rodzajów tej tradycyjnej potrawy przygotowali uczniowie klas ósmych. Tradycyjny hiszpański omlet serwowany był w różnych wersjach: zarówno z cebulą, jak również bez, ze szpinakiem, papryką, a nawet pieczarkami. Potrawy degustowali wolontariusze Firas, Florian, William oraz rodowity Hiszpan, nasz nauczyciel języka hiszpańskiego, Jose. Najlepsze z nich zostały nagrodzone. Wolontariusze przygotowali interesującą prezentację na temat Hiszpanii, dzięki której uczniowie dowiedzieli się sporo na temat legendy związanej z powstaniem przysmaku, jak również poszerzyli swoją wiedzę na temat kultury, sztuki, obyczajów oraz kuchni narodowej tego kraju.
Edukacja w krajach na świecie
Wolontariusz Firas przygotował dla uczniów prezentację na temat systemu edukacji w Tunezji. Uczniowie dowiedzieli się, jak wygląda nauka w jego kraju, jakich przedmiotów uczą się dzieci, ile czasu spędzają przeciętnie w szkole, jak wygląda system oceniania. Firas szczegółowo przedstawił naszym uczniom kolejne etapy edukacji w Tunezji i opowiedział o swoich szkolnych doświadczeniach.