Europejski Korpus Solidarności

„Be ECO-logical” nr projektu: 2021-1-PL01-ESC51-VTJ-000037521

 

W roku szkolnym 2022/2023 Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 11  bierze udział w projekcie Europejskiego Korpusu Solidarności pt. „Be ECO-logical” (nr projektu: 2021-1-PL01-ESC51-VTJ-000037521). Projekt zaczął się listopada 2022 roku, a zakończy się 30 września 2023.  Udział w nim biorą wolontariusze z Francji, Tunezji, Włoch, Niemiec, Turcji, Belgii, Hiszpanii, Azerbejdżanu. Realizowany jest dzięki środkom finansowym otrzymanym na ten cel przez fundację Internationaler Bund Polska.

Zagraniczni wolontariusze pracują w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 11, w Samorządowym Przedszkolu nr 92, w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Giebułtowie oraz w biurze fundacji Internationaler Bund Polska. We wszystkich placówkach wspierają nauczycieli, ale przede wszystkim spędzają czas z dziećmi i młodzieżą, ucząc ich o różnorodności kulturowej, zachęcając do nauki języków obcych, pokazując nieformalne sposoby uczenia się o otaczającym świecie. Głównymi tematami projektu „Be ECO-logical” są ekologia i dawanie młodym ludziom szansy udziału w międzynarodowym projekcie.
W Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 11 w ramach projektu przez 6 miesięcy  w roku szkolnym 2021/2022 pracował Aurelien z Francji, a od września goszczeni są: Florian z Niemiec, Firas z Tunezji, William z Włoch i Marie z Francji.

Europejski Dzień Języków Obcych

Z okazji Europejskiego Dnia Języków, który obchodzony jest w całej Europie 26 września, wolontariusze przygotowali warsztaty językowe. Uczniowie mieli okazję obejrzeć ciekawą prezentację na temat różnorodności językowej na naszym kontynencie, wykonali w grupach słowniczki obrazkowe oraz projekty na temat wybranych krajów.

Tortilla de patatas

Na początku listopada odbyło się w naszej szkole wydarzenie poświęcone kulturze hiszpańskiej – Festiwal Tortilla de patatas.  Kilkanaście różnych rodzajów tej tradycyjnej  potrawy przygotowali uczniowie klas ósmych. Tradycyjny hiszpański omlet serwowany był w różnych wersjach: zarówno z cebulą, jak również bez, ze szpinakiem, papryką, a nawet pieczarkami. Potrawy degustowali wolontariusze Firas, Florian, William oraz rodowity Hiszpan, nasz nauczyciel języka hiszpańskiego, Jose. Najlepsze z nich zostały nagrodzone. Wolontariusze przygotowali interesującą prezentację na temat Hiszpanii, dzięki której uczniowie dowiedzieli się sporo na temat legendy związanej z powstaniem przysmaku, jak również poszerzyli swoją wiedzę na temat kultury, sztuki, obyczajów oraz kuchni narodowej tego kraju.

Edukacja w krajach na świecie

Wolontariusz Firas przygotował dla uczniów prezentację na temat systemu edukacji w Tunezji. Uczniowie dowiedzieli się, jak wygląda nauka w jego kraju, jakich przedmiotów uczą się dzieci, ile czasu spędzają przeciętnie w szkole, jak wygląda system oceniania. Firas szczegółowo przedstawił naszym uczniom kolejne etapy edukacji w Tunezji i opowiedział o swoich szkolnych doświadczeniach.

Skip to content