Szkoła podstawowa C.E.I.P VICENTE GAOS z Hiszpanii

Szkoła podstawowa C.E.I.P VICENTE GAOS to dość duża placówka położna w sąsiedztwie uczelni wyższych w Walencji. Zajęcia lekcyjne odbywają się tutaj zarówno po hiszpańsku jak i w języku walenckim. Współpraca między naszymi szkołami trwa od roku szkolnego 2015/2016, w czasie którego nasi uczniowie korespondowali ze sobą w języku angielskim. W roku szkolnym 2016/2017 realizowaliśmy wspólny projekt plastyczno-językowy „Be an Artist” przy użyciu platformy etwinning. Współpracę z hiszpańską placówką nawiązaliśmy dzięki naszej byłej wolontariuszce. Kolejny etap naszej współpracy to wizyty w zaprzyjaźnionych szkołach, dzięki którym nauczyciele mają możliwość wymiany doświadczeń, obserwacji zajęć lekcyjnych oraz zapoznania z zasadami funkcjonowania zagranicznej placówki.
W marcu 2017 naszą szkołę odwiedziły: vice dyrektor zaprzyjaźnionej szkoły oraz nauczycielka języka angielskiego. Podczas wizyty panie obserwowały zajęcia z języka angielskiego w różnych grupach wiekowych, podczas których miały okazję porównać programy nauczania, jak również warsztat pracy anglistów. Zapoznały się również z organizacją pracy w naszej szkole, planem zajęć obowiązkowych oraz dodatkowych, wyposażeniem sal lekcyjnych. Paniom bardzo spodobała się ogromna ilość różnorodnych działań realizowanych u nas, a w szczególności: imprezy z udziałem lokalnej społeczności typu kiermasz, festyn, Dzień Bohatera Książkowego, szerzenie idei wolontariatu, projekty o różnorodnej tematyce. Panie miały również okazję uczestniczyć w spotkaniu na “Niebieskim fotelu”, które bardzo im się spodobało. Wiele z tych rozwiązań chciałby wdrożyć do swojej placówki, o czym napisały do nas po powrocie do Hiszpanii: It has been a real pleasure for us to be invited into the school. We are very thankful and are looking forward to cooperate with you. As for me, it was very special. I had the opportunity to be a volunteer in the school three years ago. Now I see many differences that make the school even better than it was. The building, the new decorations, the sofas at the corridor… and the most special one, the kindergarten. The building can’t be better, colourful, attractive, adapted for little kids. We learnt a lot, and we’re willing to put into practice some of your methodologies in our school. The extra lessons to work with students focusing on what they need (reinforce or increase the knowledge). The small groups from y4 in English, to assure a communicative lesson. The active collaboration with different associations in the neighbourhood. The activities for all children in the school. It is a great way to improve the social harmony. The assembly – it was really nice to see how children decide and have an active part in school matters. Dziekuję bardzo! Amparo and MªJosé

Projekt współpracy Uczniów klasy Ia Szkoły Podstawowej nr 24 w Krakowie oraz Uczniów Shakespeare Language School w San Sebastián

Friends to program, którego celem jest pobudzanie wśród dzieci chęci nauki języka angielskiego oraz poszerzanie wiedzy o różnorodności kultur europejskich. W atmosferze zabawy promowane są wartości przyjaźni i edukacji. Uczniowie i nauczyciele wykorzystując Internet i środki cyfrowe wymieniają się wiedzą, doświadczeniami, dziedzictwem kulturowym. Wszelkie działania podejmowane są w języku angielskim, motywując uczestników do nauki języka obcego. Cele programu: promowanie swojej ojczyzny, dziedzictwa kulturowego i tradycji, rozwijanie szacunku dla innej kultury, poszerzanie wiedzy o innych krajach, rozwój językowy, poszerzanie słownictwa i wzbudzanie motywacji do nauki języka angielskiego, przełamywanie barier językowych, nawiązywanie nowych relacji, kształtowanie wartości przyjaźni i tolerancji.

Co do tej pory się wydarzyło w programie ?

Z ogromną niecierpliwością oczekiwaliśmy wiadomości od dzieci z San Sebastian. Pierwsza nadesłana prezentacja jesienią 2017r. pozwoliła nam lepiej poznać dzieci, z którymi planujemy wspólnie przeżyć nadchodzący rok szkolny. Poznaliśmy rejon, z którego pochodzą, ich imiona i zainteresowania. Zaprezentowali nam również swoją szkołę i klasę. Okazało się, że pomimo dzielącej nas odległości mamy ze sobą wiele wspólnego. Jak większość 7-latków uwielbiamy się bawić. Andrzejkowe szaleństwa, wróżby, tańce i śpiewy uznaliśmy więc za ciekawy temat naszych kolejnych listów. Świąteczna atmosfera na dobre zagościła w naszej szkole. Wykonując ozdoby, ucząc się kolęd i przygotowując jasełka znaleźliśmy chwilkę, by radosną atmosferą podzielić się z przyjaciółmi z Shakespeare Language School. Oczywiście niezwykle nurtowało nas jak spędza się święta w San Sebastian. Czy ubiera się choinkę? Czy dzieci wypatrują pierwszej gwiazdki i czy zima jest mroźna i biała? Nasze wątpliwości rozwiał list, w którym poznaliśmy tradycje świąteczne tego regionu. Szczególnym zaskoczeniem były nietypowe potrawy wigilijne. Na dodatek okazało się, że na skrzynce pocztowej czekały na nas nagrania baskijskich kolęd.
Skip to content